Hvilke forretningsapplikationer er samlet i Microsoft Dynamics 365?

Stærke ERP- og CRM-funktioner samlet i én løsning

Med Dynamics 365 har Microsoft vendt op og ned på vores vante forestillinger om ERP og CRM systemer. Det er ”disruption” i verdenen af store virksomhedssystemer.

Visionen er at lade systemerne arbejde som apps på en fælles platform, så der opnås helt nye muligheder, og det i sidste ende bliver nemmere for virksomhederne at eksekvere deres strategi.

Dynamics 365 Supply Chain Management og Dynamics 365 Finance (som tilsammen udgør efterfølgeren til det tidligere Dynamics AX) er to apps i den samlede løsning under paraplynavnet Dynamics 365 Unified Operations.

Det samme er Dynamics 365 Business Central, som afløser Dynamics NAV, mens det tidligere Dynamics CRM system er splittet op i en række apps, som man kan vælge til, herunder Sales, Marketing, Customer Service og Field Service. 

Læs mere om Business Central samt Microsofts løsninger til Sales og Field Service hos vores søstervirksomhed, Bredana Solutions

Office 365 og flere øvrige apps, eksempelvis Power BI, er også med på platformen.

Nu får samspillet mellem systemerne en helt ny dimension i form af den fælles database, som så at sige smelter det hele sammen.

Det vil sige, at man uden videre kan arbejde med det samme datagrundlag i eksempelvis ERP- og CRM-funktionerne.

Det samlede produktoverblik i Dynamics 365-porteføljen.

Common Data Model

Dynamics 365, er som nævnt den komplette pakkebetegnelse for det tidligere Dynamics CRM og Dynamics AX - nu Dynamics 365 Supply Chain Management og Dynamics 365 Finance.

En lang række af de data, som man arbejder med i Dynamics 365 Supply Chain Management og Dynamics 365 Finance, har også stor relevans for andre apps i Dynamics 365. Helt oplagt er kunder og kontaktpersoner centrale, da disse jo også anvendes i Sales (CRM).

Dette håndteres i Dynamics 365 gennem en fælles database kaldet Common Data Model. Det betyder, at man som bruger ikke skal bekymre sig om, i hvilket system man finder en opdateret liste over for eksempel kontaktpersoner. Databasen er fælles for alle apps i Dynamics 365, men også tænkt som den fælles database for andre systemer, der skal anvende disse data.

Oven på Common Data Model (CDM) har Microsoft udviklet Common Data Service (CDS), der skal gøre det enkelt og struktureret at anvendes disse data. Common Data Service indeholder de værktøjer, der skal anvendes, når man skal bruge eller redigere fælles data.

Common Data Service er dermed helt central for datahåndtering på tværs af systemerne, ikke kun i Dynamics 365, men også i for eksempel Office 365, Power BI eller Flow.

Dynamics 365 er tilgængeligt for alle - overalt 

Med Dynamics 365 sker der to store forandringer i tilgængeligheden til systemet, som igen giver virksomheden markante fordele i måden at arbejde med løsningen på.

Dels rykker Dynamics 365 i skyen, og dels er Dynamics 365 baseret på browserteknologi, som ikke kræver installation på den enkelte pc, men blot kræver internetforbindelse. Det betyder, at du kan tilgå løsningen uanset enhed og lokation.

Læs mere

Vi er specialister i Microsoft Dynamics 365

Microsoft Dynamics 365
 Supply Chain Management

Forretningsløsningen, der giver digital styring, øger produktiviteten i forsyningskæden og øger transparens i hele din forretning. 

Se mulighederne

Microsoft Dynamics 365
Finance

Stærke funktioner, der samler og automatiserer dine økonomiske processer og gør det let at træffe strategiske økonomiske beslutninger.

Se mulighederne

Microsoft Dynamics 365
Human Resources

En stærk og brugervenlig HR-løsning, som giver godt overblik over organisationens og understøtter de vigtigste, interne HR-processer.

Se mulighederne

Microsoft
Power Platform

Applikationen, der analyserer data, bygger databaserede løsninger, automatiserer processer og skaber innovation overalt i din forretning.

Se mulighederne

Vil du høre mere om Microsoft Dynamics 365?

Vi vil meget gerne dele vores viden og erfaringer med dig. Naturligvis uforpligtende og uden beregning.

keyboard_arrow_up